איך יוצרים “הכנסה מהצד” (או הכנסות רבות מצדדים רבים)?

העולם הדינמי והמהיר שאנחנו חיים בו היום כולל מרחב אפשרויות עשיר ומגוון ליצירת הכנסות. המודל של “ללכת לעבודה” הוא כבר לא האפשרות ה(כמעט) יחידה הניצבת לפנינו. במקביל, גם הצרכים הפיננסים היום גדולים ורבים יותר משהיו, והיציבות הפיננסית שכולנו שואפים אליה דורשת יותר. יותר כסף. 

במילים אחרות, גם אפשר להשיג יותר וגם צריך להשיג יותר.  בשורות הבאות נדבר על הכנסה מהצד? כיצד תוכלו להכניס לא מעט כסף גם ממקורות צדדים.

הכנסה מהצד – מגוון אפיקים ליצירת הכנסות מצדדים רבים

בואו נבחן מספר אפיקים ליצירת הנכס מהצד – רק כמה נבחרים מתוך מרחב עצום – שיכולים להגדיל את ההכנסה שלנו,  להשיג יציבות פיננסית ולאפשר לנו לצמוח בתחומים השונים בחיינו. בואו נבחן איך אנחנו יכולים למצות את הכישורים שלנו ולגלות חדשים, לנצל את המשאבים שעומדים לרשותנו ו”לקנות” בחזרה את המשאב החשוב ביותר בעולם (והיחיד שמתכלה באמת), הוא משאב הזמן. 

ערך מקוון

האינטרנט חולל מהפכה עולמית – בשלל תחומים, לרבות באופן שבו אנשים עובדים. בין היתר, האינטרנט מאפשר לעבוד באופן מקוון, בצורה עצמאית ומרחוק. שנות הקורונה רק העצימו את המגמה הזו והוכיחו את הפוטנציאל הטמון בה – גם לאדם הבודד ולמעשה גם לאנושות כולה. הכול מתנהל ברשת, העולם הגדול הפך לעולם קטן (אך רחב…), כל מי שרוצה בכך יכול לייצר ערך, לשווק אותו ולהציע אותו למכירה ללקוחות בכל רחבי העולם. 

כך לדוגמה, אנשים שעוסקים או שמעוניינים לעסוק בכתיבה, בעיצוב, בתכנות או בשיווק יכולים לעשות שימוש בפלטפורמות (אתרים) המאפשרות שיווק עצמאי וקידום פרויקטים עצמאי. באמצעות ביסוס נוכחות מקוונת, בניית תיק עבודות ואספקת עבודה איכותית ניתן לייצר קהל לקוחות והכנסה נוספת, גם מהבית או מבית הקפה הסמוך; בנוסף לעבודה הקבועה או במקומה. 

הכנסה מהצד ע”י השכרת נכסים

יש ברשותכם חדר פנוי, חניה פנויה, או אפילו מצלמה איכותית שרק צוברת אבק? כדאי לשקול לייצר רווחים מהנכסים הלא מנוצלים הללו – דרך אחת היא להציע אותם להשכרה. גם במקרה הזה יש לא מעט פלטפורמות שניתן להציע על גביהן / במסגרתן שירותי השכרה. 

מהלך כזה הוא חלק ממה שניתן לכנות “כלכלה שיתופית” או “כלכלה משתפת” – כל אחד יכול להציע את מרכולתו, להניב הכנסות, לבנות מוניטין ובמקביל גם לייצר שירות בעל ערך עבור אנשים הזקוקים לו (וגם עבור העולם הזקוק לגישה יותר “ירוקה” ופחות בזבזנית…). 

מסחר אלקטרוני ו”דרופשיפינג”

עם עלייתן של פלטפורמות המסחר האלקטרוני, בראשן אמאזון ואיביי וגם Etsy, פתיחת “חנות מקוונת” הפכה לנגישה יותר מאי פעם. לכל אדם יש כישרונות וכישורים ייחודיים לו – שיווק, יצירה, זיהוי מגמות בשוק – הכול ניתן לניצול ולמינוף ולמכירת הערך על גבי הפלטפורמות הללו. 

אפשרות פופולרית נוספת היא “דרופשיפינג”, שמשמעותה היא שיתוף פעולה עם ספקי מלאי ומשלוחים – שיתוף פעולה המאפשר לנו להתמקד בשיווק ובמכירות. בניית מותג חזק, ביצוע מחקרי שוק ואופטימיזציה של החנות המקוונת יכולים לייצר מוצר מוצלח, שיהווה מקור בר-קיימא של הכנסה נוספת.

יצירת תוכן ומונטיזציה

בעידן המדיה הדיגיטלית, יצירת התוכן (על סוגיו) היא אחת הדרכים הבולטות ליצירת הכנסה נוספת. בין אם מדובר בכתיבת תוכן לאתר או לבלוג, יצירת סרטוני יוטיוב או הקלטה ועריכה של פודקאסטים, יוצרי תוכן יכולים לייצר רווחים מכישוריהם בשילוב תחומי העניין שלהם. 

הפקת תוכן בעל ערך היא אחת הדרכים המרכזיות של עסקים וארגונים (קטנים וגדולים) למשוך קהל ולמנף פרסום, חסויות, מכירות ומימון המונים. על יוצרי התוכן מוטלת המשימה לייצר את התכנים באופן עקבי,  באיכות גבוהה ותוך הגדלת מעורבות הקהל הנחשף אליהם. 

לא נתעלם כמובן מעלייתה של הבינה המלאכותית, בפרט בשנה האחרונה. מגמה זו לכאורה מאיימת על עולם יצירת התוכן, אבל היא כנראה כוללת גם לא מעט הזדמנויות – צריך רק לפתוח את הראש כדי להבחין בהן ולהשקיע בלמידה של התחום המתפרץ והמרתק הזה, באופן קבוע ומתמשך.

השקעות ויצירת הכנסה פסיבית

טוב, כנראה לא נפתיע אתכם אם נאמר שהשקעות – בשוק ההון ובאלטרנטיבות הרבות לשוק ההון – הן “דרך המלך” ליצירת הכנסה פסיבית ולהצמחת עושר לאורך זמן. כאן יש להשקיע כסף וזמן בלמידה, לנקוט אסטרטגיות של פיזור, גיוון, זהירות וגם תעוזה. כל אלה, אם “נתבל” אותם בסבלנות ובהתמדה, יניבו לנו הכנסה, בדמותן של תשואות מדיבידנדים או מריביות, מדמי שכירות או מרווחי הון. 

השקעות דורשות מחקר, הכרה בסיכונים ותכנון ארוך טווח. מודל ההשקעות שלנו כולל גם היסמכות על “מיקור חוץ” – גורמי מקצוע ומומחים שעומדים בשורה של קריטריונים שקבענו לעצמנו ולפיכך מתאימים, מבחינתנו, לגרום לכסף שלנו לעבוד. 

בהקשר זה מוזמנים להרחיב במדריך ליצירת המשכורת הנוספת וגם במדריך ההשקעות שלנו

לסיכום

יצירת הכנסה מהצד עוסקת לא רק ברווח כספי אלא גם בבחינת הזדמנויות, חידוד מיומנויות וצמיחה אישית. תיארנו כאן, כאמור, רק מספר אפיקים או שיטות רלוונטיות ליעדים האלה. דרכים רבות נוספות זמינות לכולנו – צריך רק לחקור. 

זכרו, שתהליכים מוצלחים של יצירת הכנסה נוספת דורשים מסירות, התמדה ומחויבות – גם בחיפוש “המקום” או “המקומות” שמתאימים לנו, גם ביצירת הערך וגם בשיווק שלו לקהל הצרכנים. התנהלות זו, כשהיא משולבת בניצול “הנוף הדיגיטלי” ובמינוף הכישרונות והמשאבים הייחודיים לנו, יכולה לייצר עבורנו עתיד פיננסי טוב יותר.

ברוכים הבאים לפלטפורמה – חדש