התמצית של עמית והגר – תושיה, אהבה, אינטואיציה וחזון – ארבע תכונות שג’ף בזוס מעיד עליהן כחשובות מאוד להצלחה. אף אחת מהן לא מצריכה לדעת לכתוב קוד, או להבין בחקר המוח. לכולנו יש אותן בשלוף.
ג’ף בזוס, המנכ”ל המיליארדר של amazon לא תמיד היה שם מוכר. הוא בנה את אמזון מאפס שהתחיל עם אתר למכירת ספרים בלבד עד שלבסוף הגיע לאמזון כמו שאנחנו מכירים אותו היום.
היום הוא אחד האנשים העשירים ביותר עלי אדמות ואמזון גדלה יותר ויותר. איך ג’ף בזוס הגיע לרמות כל כך גבוהות של הצלחה, איך אמזון גדלה לחברה מרובת מיליארדי הדולר שהיא היום? הסרטון הבא הוא אוסף של כללים ועצות שבזוס התייחס אליהן בראיונות ובשיחות שונות, הוא דן בנושאים השונים שעזרו לאמזון להפוך למה שהיא היום.
1.התמקדו בלקוחות שלכם
ג’ף מייחס את הדבר הראשון שגרם לאמזון להצליח, להתמקדות האובססיבית שלה בלקוחות שלה ולא במתחרים שלה.
2.היו בעלי תושייה
לאחר שבילה בקיץ אצל סבו וסבתו בילדותו, ג’ף למד שיעור חשוב בזמן שעבד בחווה שלהם, תושייה. לעשות הכל בעצמך, למצוא פתרונות משלך לבעיות שלך, גם ברמה האישית וגם להיות חלק מצוות, מחברה.
3.תאהבו את מה שאתם עושים
הצהרה פשוטה אך עמוקה, תאהב את מה שאתה עושה ולעולם לא תעבוד יום בחייך.
4.התחילו בקטן
כל המיזמים של ג’ף התחילו כפרויקטים קטנים עם צוותים קטנים, זה עוד יגדל, אבל היה סבלני – אל תנגוס יותר ממה שאתה יכול ללעוס.
5.למדו כיצד להתמודד עם מבקרים
הגישה של בזוס לביקורת היא להקשיב לה, להסתכל במראה.
אם הם צודקים, שנה. ישנם שני סוגים של מבקרים, הסוג הראשון הם המבקרים שרוצים שהמוצר יעבוד, הסוג השני הם מבקרים בעלי עניין עצמי. למד להבדיל בין השניים, רק ביקורת בונה היא בעלת ערך.
6.היו אפקטיביים
נסו ליצור צוותים קטנים שיכולים למעשה לשוחח ולהמציא פתרונות יעילים כדי למקסם את הזמן וליצור תוכניות יעילות עבור החברה.
7.עקבו אחר האינטואיציה שלכם
בזוס מייחס את כל ההחלטות הטובות ביותר שלו בעסקים ובחיים ללב ולאינטואיציה ולאו דווקא לניתוח מעמיק.
8.פעלו על פי הרעיונות הנהדרים שלכם
בזוס הבין ששוק הספרים צריך חברה כמו אמזון, הוא ראה פתח בשוק ופעל על פיו. החברה גרמה להם לקפוץ במהירות על תחום הספרים ובכן, השאר היסטוריה.
9.היו בעלי חזון
האמינו ברעיונות שלכם ובפתרונות שלכם, חישבו על העתיד ועל איך אתם רוצים שהעולם ייראה, ופעלו בהתאם.
10.היו מוכנים להיות מובנים לא נכון
אם אתם רוצים לעשות משהו חדש וחדשני אתם צריכים להיות מוכנים להיות לא מובנים, לקבל ביקורת ולא להיפגע מזה.
11.היו חלוצים בתחומכם ואל תפחדו להמציא
המציאו והיו חלוץ בשם הלקוחות ולמענם.