סיפורו הלא ייאמן של “נאס דיילי”, מספר הסיפורים הגדול

“יזמות פיננסית” – סיפורו הלא ייאמן של “נאס דיילי”, מספר הסיפורים הגדול

פרק 1
כחלק ממסע הלמידה שלנו, אנחנו מחפשים באופן תמידי מקורות השראה שיצמיחו אותנו עוד, לגובה ולרוחב. הסדרה הזו היא אחד הביטויים של החיפוש הזה, ושל (חלק מ)התוצאות שלו. נציג כאן בתמצית סיפורים של אנשים מעוררי השראה, יזמים ויזמיות שהצליחו במסע האישי שלהם, שהביאו ערך לעולם ושבמקביל גם נעשו אנשים עשירים מאוד. כמשקיעים וכיזמים – אלה אנשים וסיפורים שמאוד מעניינים אותנו. מקווים שגם אתם תמצאו בהם עניין וערך.

אז מה על הפרק?

היום אנחנו שמחים להביא בפניכם את סיפורו המרתק של נוסייר יאסין, הידוע בכינויו “נאס דיילי” (Nas Daily).

זה אדם, יזם, שהגדיר מחדש את הכוח של אומנות הסטוריטלינג, תוך שהוא ממנף את המרחב הענק של המדיה החברתית.

כל זאת כדי להשיג מטרה אחת קטנה-גדולה, כפי שהוא מגדיר אותה: להשפיע לטובה על העולם.

ההתחלה והצמיחה

יאסין הוא ערבי ישראלי, שנולד בשנת 1992 ביישוב עראבה שבצפון. כשגדל, היה לו צמא לידע ורצון לחקור את העולם שמעבר לסביבתו הקרובה.

הוא נסע לארצות הברית וסיים בהרווארד תואר בכלכלה.

לאחר מכן עבד כמהנדס תוכנה בחברת Venmo, שם חידד את כישוריו הטכניים, למד והִפנים תובנות חשובות על עולם הטכנולוגיה והסטארט-אפים.

יצירת Nas Daily

בשנת 2016 קיבל החלטה ששינתה את חייו. הוא עזב את עבודתו ויצא לטיול גדול בעולם.

האתגר הגדול שהציב לעצמו אז הוא אתגר בן 1,000 ימים: תיעוד חוויותיו באמצעות סרטונים בני דקה בלבד, במשך… 1,000 ימים.

לפי מה שיאסין מספר על הדרך שהאתגר הזה עבר – היא לא הייתה פשוטה בכלל. אבל הנחישות וההתמדה של היזם הזה הולידה את פרויקט “נאס דיילי”.

גישת הסטוריטלינג הייחודית שלו, בשילוב יכולתו לתמצת נרטיבים מורכבים לסרטונים תמציתיים, היכו גלים.

משהו בסקרנות, בצניעות ובאותנטיות שלו משכו וכבשו והעניקו השראה לצופים רבים ברחבי העולם.

תוכן איכותי והשפעה רחבה

קהל הצופים הזה הלך והתרחב. הסרטונים היומיים של “נאס דיילי” עסקו וממשיכים לעסוק מגוון רחב של סוגיות – חברתיות, כלכליות, פוליטיות.

הם “לוכדים” ומנגישים באופן מזוּקק את התרבויות השונות, במקומות השונים בעולם; הם שופכים אור על סוגיות גלובליות ומציגים סיפורים מעוררי השראה.

התוכן שמביא יאסין נוגע בלבבות ומעורר מחשבה ושיח – בין אם הוא עוסק בחקר מדינות או אזורים פחות מוכרים בעולם, מדגיש את פעילותם של מחוללי שינוי, או מטפל באתגרים חברתיים בוערים.

בעינינו, היכולת שלו למצוא עניין ויופי מסוגים שונים בחיי היום-יום, ובכל קצוות תבל – היכולת הזו היא מפתח ההצלחה שלו. היא זו שהפכה אותו לתופעה עולמית שזוכה למיליוני עוקבים.

מיזמים עסקיים

הצלחת פרויקט הסרטונים ורוח היזמוּת של יאסין הובילה אותו להשיק כמה מיזמים נוספים, שהם למעשה הרְחבה של “נאס דיילי”. הנה שתי דוגמאות מרכזיות.

הראשון הוא Nas Academy – זו פלטפורמה מקוונת שהוקמה בשנת 2019, המציעה קורסים ליצירת תוכן לרשתות החברתיות.

בשיתוף פעולה עם יוצרי תוכן מוכשרים, Nas Academy מעצימה יוצרי תוכן אחרים.

היא מספקת להם את הידע ואת הכלים הדרושים להם כדי להצליח בנוף הדיגיטלי, במגוון פורמטים של הדרכה.

המיזם השני הוא Nas Daily Media Company, שתכליתו: הרחבת נוכחותו התקשורתית של יאסין וביסוס שיתופי פעולה עם מותגים וארגונים שונים, שנמצאים מתאימים לסגנון הסטוריטלינג של “נאס דיילי”.

החיבורים “מולידים” תוכן ממותג שבראיית החברה עולה בקנה אחד עם האותנטיות שלה, ו(גם) באופן הזה מורחב מעגל ההשפעה והעברת המסרים לקהל עולמי.

אדוות של עשייה

ההשפעה של יאסין ושל “נאס דיילי” היא בעינינו אחת הדוגמאות הטובות לפלא וליופי הטמונים בעולם היזמות; היא אחת הדוגמאות המוצלחות לטוֹב שאפשר להביא לעולם באמצעות חשיבה יזמית.

יאסין מינף את עצמו ואת הפלטפורמות שגיבש כדי לגעת בלבבות הצופים שלו גם בהיבטים הקשורים ברווחה ובצדקה.

באמצעות קמפיינים נרחבים, הוא הצליח לגייס תרומות נרחבות לסוגיות כמו אספקת מים נקיים לקהילות נזקקות ותמיכה בפרויקטים חינוכיים ברחבי העולם.

בכלל, להתרשמותנו לפחות, כעוקבים אדוקים, בכל העשייה שלו בולט הרצון האותנטי ליצור שינוי חיובי בחייהם של אנשים.

לסיכום

המסע היזמי של יאסין ושל “דיילי נאס” הוא עדות לעוצמתם של רצון, של התמדה ושל הרשתות החברתיות…

באמצעות פרסום קבוע, מידי יום, של סרטונים בני שישים שניות בלבד, הוא יצר קהילה גלובלית שחוגגת גיוון, שמעודדת שיח ושמפתחת מודעות חברתית-תרבותית למתרחש בעולם.

גם ברמה ה”ארצית” יותר – יכולת הסטוריטלינג שלו, כשלעצמה, היא אומנות שניתן ללמוד ממנה, לשפר ולהשתפר.

תמציתיות, עניין ואותנטיות. וכמובן, כמו שאנחנו מתמידים להגיד גם בהקשרים אחרים, התמדה. אלה כנראה חומרי הגלם הראשיים הדרושים ל”תבשיל” הזה שנקרא תוכן איכותי.

ברוכים הבאים לפלטפורמה – חדש