עמית והגר

מיסטר ביסט: סיפורו של אחד היוטיוברים המצליחים בעולם

במעלה הדרך

בנוף הרחב והדינמי של יצירת תוכן מקוון, מעטות הן הדמויות שהגיעו לפסגה. מיסטר ביסט (Mr Beast, ג’ימי דונלדסון) הוא דמות כזו. לאורך הדרך הוא כבש את לבם של מיליוני עוקבים (166 מיליוני מנויים, נכון ליולי 2023), שנשבו במסירותו לחדשנות, ליזמות ולפילנתרופיה. 

הכוכב האמריקני הזה, בן ה-25, צבר הון שנאמד כיום בכ-100 מיליון דולר. בואו נתעמק קצת במסע המעניין שלו, נבחן את המקורות להצלחתו, את הגישה הייחודית שלו ליצירת תוכן ואת ההשפעה העמוקה שלו על העולם, ונציץ גם על הביקורות עליו (כי גם מביקורת ניתן ללמוד).

בראשית

סיפורו של מיסטר ביסט הוא עדות לכוח הטמון בשילוב שבין תשוקה ונחישות. הילד הסקרן וההרפתקן שנולד בשנת 1998 בצפון קליפורניה, היה לנער שגילה את “קסם היוטיוב”. כבר בגיל 13-12 יצר את ערוץ היוטיוב שלו, ועל אף שעסק אז בעיקר בפרשנות של משחקי וידאו, מהר מאוד השאיפה שלו להשפיע ולחולל שינוי באה לידי ביטוי. 

נקודת מפנה הגיעה בשנת 2017, כאשר הצטרף ליוזמת “Team Trees” – נטיעת 20 מיליוני עצים ברחבי העולם. המהלך הזה הוכיח את מחויבותו ואת התשוקה שלו ליצירת תוכן המקדם מטרה משמעותית.

חלוץ

אחד ההישגים הבולטים של מיסטר ביסט קשור ליכולת שלו ליצור ז’אנר חדש לגמרי של תוכן. הוא משלב בידור עם נדיבות ואחריות חברתית, באופן שכובש קהלים ברחבי העולם. מודל האתגרים שגיבש מורכב מרעיונות ואתגרים מוזרים ומצחיקים, שכוללים פעמים רבות הענקת פרסים, כספיים ואחרים, יוצאי דופן. זו גישה שלא רק שומרת על מעורבות הצופים אלא גם מנתבת את תשומת ליבם ואת הרווחים הנובעים מהאתגרים למטרות טובות ומקדמות.

אז מה הם האתגרים האלה?

החל מהענקת ערמות של מזומנים למלצרים ולהומלסים ברחוב ועד ל”תזמור” הישגים נועזים כמו לחיות מתחת למים במשך 24 שעות – התוכן של מיסטר ביסט פורץ בעקביות את גבולות האפשר של האינטרנט. לצד זאת, הבסיס של כל המהלכים האלה הוא זה שבאמת מייחד את העשייה של האיש הזה: בכל אתגר ובכל פעולה הוא מדגיש את חשיבות הנתינה ומשפיע עמוקות על חייו של מי שהוא “נוגע” בו.

מעבר למסך: הכוח הטוב

ההשפעה של מיסטר ביסט משתרעת הרבה מעבר לתחום הדיגיטלי. המחויבות שלו לנתינה הובילה אותו לשתף פעולה עם דמויות מוכרות ועם ארגונים בולטים, והעצימה את ההשפעה שלו. הזכרנו כבר את המעורבות שלו ביוזמת “Team Trees”, שבה הוא גייס בהצלחה תרומות בקנה מידה עולמי, לטובת נטיעה של 20 מיליון עצים.

אבל העשייה שלו לא מוגבלת רק לנטיעת עצים – שהיא פעולה חשובה ומבורכת מאוד, כמובן. במקביל, הוא כבר תרם מיליוני דולרים לבנקי מזון, למקלטים לחסרי בית ולארגונים חיוניים אחרים. נדיבותו במהלך הקורונה הייתה ראויה לציון במיוחד, שכן הוא תרם סכומים נכבדים לאנשים שנפגעו מהמשבר, ובסרטונים שלו הדגיש את חשיבות האמפתיה והחמלה האנושית דווקא בזמנים מאתגרים כמו זה שחווינו כולנו.

מגדלור חיובי

כל אלה הם רק כמה עדויות לעוצמת השפעתו וליכולתו לעורר שינוי חיובי בקנה מידה עצום.

בעידן שבו המטען השלילי שולט לעתים קרובות בשיח המקוון, התוכן שיוצר מיסטר ביסט הוא ממש מוקד של אור, או מגדלור המפיץ תקווה. ההתלהבות המדבקת והרצון האותנטי שלו להפוך את העולם למקום טוב יותר מעוררים מיליונים לבחון גם את יכולתם האישית להעניק חסד לעולם. באמצעות מעשיו, הוא מזכיר לנו שאפילו למחוות הקטנות ביותר יכולות להיות השפעה עמוקה על חייהם של אחרים.

אתגרים וביקורת

כמו עם כל דמות משפיעה, גם מיסטר ביסט זוכה במנה גדושה של “חצים”. יש הטוענים שהסרטונים והפעלולים שלו עשויים “לנרמל” בעיות רציניות או להנציח תרבות של סיפוקים מיידיים (שלא לדבר על הנְמכת רף הגירויים של הצופים שלו – לאן עוד אפשר להתקדם אחרי חלוקת מזוודות של כסף ברחוב…?! כנראה שאפשר…). 

אף על פי כן, ומבלי לבטל את הטיעונים החשובים האלה, אנחנו סבורים שכדאי תמיד להתמקד בזוויות החיוביות של העשייה. של כל עשייה. גם במקרה הזה, לדעתנו, המאמצים העקביים של מיסטר ביסט להפנות את תשומת הלב והמשאבים העולמיים למטרות טובות ומועילות – מאמצים אלה מנטרלים או ממתנים, על פי רוב, את הביקורת. 

לסיכום

סיפורו של מיסטר ביסט הוא הרבה יותר מסיפור על יצירת תוכן. זהו סיפור על אדם “חמוש” במצלמה ובאמונה בלתי מעורערת בכוחה של נדיבות, שעיצב מחדש את נוף הבידור והנתינה המקוונת. מתחילת הדרך שלו כנער עם תשוקה גדולה לגיימינג ועד למעמדו כמשפיען עולמי, המסע של מיסטר ביסט הוא עדות לפוטנציאל העצום של השילוב שבין רצון גדול, סימון מטרות וחדשנות.

המסע שלו הוא גם הוכחה לכוחו ולהשפעתו של האדם היחיד על הסביבה ועל החברה; הוכחה ליכולת לייצר שינויים חיוביים ולרתום את הטכנולוגיה כדי להניע תהליכים פילנתרופיים בעולם. במילים אחרות, הסיפור של מיסטר ביסט הוא השראה ליזמים, ליוצרי תוכן ולמעשה לכל מי שמבקש לעשות שינוי. הוא מוכיח שרעיון פשוט אך מחודד וממוקד, הניזון מתשוקה וממטרה ברורה יכול להביא לפריחה יוצאת דופן.

ברוכים הבאים לפלטפורמה – חדש