חינוך פיננסי

חינוך פיננסי – הרווח הגדול ביותר שלנו, ההורים

חינוך פיננסי זה היגד גדול כזה, כבד, סתום, מעין טאבו שלא מדברים עליו (יותר טאבו מסקס אפילו).

למה זה? איך זה יכול להיות? איך מתן כלים והשכלה פיננסית לילדינו כדי להצליח בחייהם ולהגשים חלומותיהם הם בגדר טאבו? ולמה בכלל לנו, לדור ההורים אף אחד לא חשב להעניק וללמד איך נכון להתנהל כלכלית בעולם המודרני?

כולנו שיחקנו מונופול כשהיינו ילדים, כולנו נחשפנו ליסודות הקפיטליזם ולמשמעות ההון וצבירת ההון דרך (השקעות נדל”ן, מידע אישי, אפילו בקיבוצי השומר הצעיר שחינכו על ברכי הסוציאליזם/קומוניזם, הילדים שיחקו במונופול וצברו הון ונדל״ן ברחובות אשקלון ותל אביב).

למה חינוך פיננסי לא נלמד בבתי הספר?

אז למה החינוך הפיננסי שלנו (כותבים בהכללה כי אנחנו מאמינים שזו הכללה שרוב הקהל יוכל להיכלל עימה) ויחד איתו החלום להשקעות נדל”ן עצר בלוח המשחק של מונופול ולא הפך לפרק משמעותי ודומיננטי במערכת החינוך לצד שיריו של ביאליק, כיבושי ארץ ישראל על ידי יהושע בן נון, ציור מעגלים עם מחוגה, טבלת החומרים של מנדלייב וכל היופי הנוסף (והרלוונטי?) שהעמיסו עלינו במשך 12 שנות ״חינוך חינם״?

התשובה מורכבת וסבוכה ומפותלת ועוד המון מילים שמסתירות את העובדה המצערת שמערכת החינוך שבה צמחנו ההורים של היום, התעלמה לחלוטין מהצורך לתת לנו כלים להתמודד נכון וחכם כלכלית בעולם שהופך למהיר יותר, כאוטי יותר, מסוכן יותר ולצד אלה גם מלא הזדמנויות בדגש גדול על השקעות נדל”ן, מלא אפשרויות, ״שטוח״ ומלא סיכויים להצליח או להיכשל כלכלית בענק!

אז אותנו לא לימדו כלום בחשיבה פיננסית ולא תרמו מאומה למנת המישכל הפיננסי שלנו, אבל למה דבר לא השתנה גם בתוככי המאה ה-21 ?!

למה הילדים של היום שהולכים לחיות 120 שנים ויותר, בעולם שמתייקר כל העת, באפס ביטחון תעסוקתי, בפנסיות שיילכו ויצטמקו ובתשלומי קצבאות ביטוח לאומי שייעלמו תוך 15-20 שנים, לא מקבלים כלים מעשיים, רלוונטים, פרקטיים, ישומיים להבנת ההתנהלות של הכלכלה המודרנית ברמת המאקרו ואיך לנצל את יתרונותיה ברמת המיקרו לייצר הון שיוכלו באמצעותו לצלוח את העולם הדיגיטלי-כאוטי של המאה ה-21?

גם כאן התשובות מורכבות וסבוכות ובקלות המנגנון יכול לתת הסבר ״טוב״ לכל תופעה.

חינוך פיננסי – קניית נכסים להשקעה בחו”ל

ההבדל, הפעם, שאנחנו, ההורים של היום שהבנו שחסר לנו חינוך פיננסי, לימדנו את עצמנו איך לייצר הון ולהגדיל אותו כל העת, אנחנו היום יודעים להעניק לילדים שלנו המון ידע, כלים והתנסויות בעולם הפיננסי וכן אצלנו זה לא טאבו, אצלנו מדברים על כסף, אצלנו מדברים איך כסף עושה כסף, איך להשקיע כסף, אצלנו מבינים את המשפט ״לגרום לכסף לעבוד בשבילנו במקום שאנחנו נעבוד בשבילו״ ובעיקר על ידי השקעות נדל”ן בחו”ל.

ישנן דרכים רבות בהן ניתן להשקיע בנכסים בחו”ל אך רוב האנשים יגלו כי השקעה בנדל”ן וקניית נכסים להשקעה בחו”ל היא הדרך הטובה ביותר עבורם שכן הם יכולים להפיק הכנסה מדמי שכירות או ממכירת הנכס שלהם מאוחר יותר ברווח או הפסד בהתאם כמה שילמו על זה.

הסיבה העיקרית היא שהתשואה על ההשקעה כאשר רוצים להגיע לקניית נכסים להשקעה בחו”ל גבוהה יותר במדינות עם יוקר מחיה נמוך יותר.

במילים אחרות, קל יותר לגור בחו”ל וליהנות מהיתרונות של ההשקעה שלך כשאתה קונה שם נכס.

נדל”ן להשקעה בחו”ל היא אחת מאפשרויות ההשקעה הרווחיות ביותר עבור משקיעים זרים. עם זאת, לא קל להשיג דריסת רגל בשוק הזה.

בשוק הנדל”ן הנוכחי, זו משימה קשה למצוא הזדמנות להשקעות נדל”ן בחו”ל. הסיבה לכך היא שיש הרבה גורמים שצריך לקחת בחשבון לפני ביצוע השקעה.

ניתן לבצע השקעות נדל”ן בחו”ל על ידי התחשבות בגורמים הבאים:

– האקלים הכלכלי של המדינה

– היציבות הפוליטית של המדינה

– שוק הנדל”ן במדינה ותקנותיו

– מספר הגולים בארץ

אצלנו, במשפחת דרור, הידע הפיננסי של ההורים מחלחל במישרין ובעקיפין לילדים שלנו. הפסקנו לחכות למערכות חיצוניות שילמדו את ילדינו מה שלא לימדו אותנו.
אנחנו עושים את זה בעצמנו.

ברוכים הבאים לפלטפורמה – חדש